Lubuska Policja zachęca do tego, aby zostać jej funkcjonariuszem. Szerokie spectrum policyjnych działań z pewnością sprawi, że każdy znajdzie komórkę zgodną ze swoimi zainteresowaniami oraz wykształceniem. To bardzo ciekawa ale i odpowiedzialna służba, która adresowana jest do tych, którzy nie są obojętni wobec wszelkich form łamania prawa i zależy im na bezpieczeństwie Polski i Jej obywateli.
Policja, jako ogólnopolski pracodawca, oferuje:
– ciekawą, satysfakcjonującą służbę;
– stabilne, stałe zatrudnienie;
– wysoki poziom nauczania i zaplecza dydaktycznego w szkołach policyjnych;
– wynagrodzenie po szkoleniu podstawowym zawodowym ok. 3380 zł brutto;
– nagrody roczne, motywacyjne, jubileuszowe;
– prawa emerytalne po 25 latach (zmiana wejdzie w życie od 1 lipca 2019 roku);
– możliwość doskonalenia zawodowego;
– możliwość rozwoju zawodowego dla osób z wyższym wykształcenie, w tym uzyskanie stopnia oficerskiego;
– prestiż zatrudnienia;
– służbę w organizacji zaufania społecznego;
– szeroki katalog specjalizacji;
– wyjątkową rolę społeczną – bycie policjantem to nie tylko zawód, jest to służba społeczeństwu;
– przynależność do grupy zawodowej – poczucie tożsamości i wsparcie społeczne, organizacyjne.
Wymogi formalne jakie musi spełniać kandydat, aby przystąpić do rekrutacji:
- posiadać co najmniej wykształcenie średnie,
- posiadać obywatelstwo polskie,
- posiadać nieposzlakowaną opinię,
- nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- korzystać z pełni praw publicznych,
- posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować,
- dawać rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych,
- osoby podlegające kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Wymagane dokumenty
Osoby zainteresowane pełnieniem służby w Policji powinny złożyć OSOBIŚCIE w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wlkp., Komendzie Miejskiej Policji w Zielonej Górze lub w Komendach Powiatowych Policji województwa lubuskiego następujące dokumenty:
- pisemne podanie o przyjęcie do służby w Policji,
- wypełniony kwestionariusz osobowy ( część A i B ),
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe – oryginały do wglądu,
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub służbie – oryginały do wglądu,
- należy mieć przy sobie dowód osobisty oraz książeczkę wojskową (mężczyźni)
Formularz kwestionariusza osobowego można pobrać w każdej komendzie wojewódzkiej Policji oraz komendzie powiatowej/miejskiej Policji lub ze strony internetowej – http://praca.policja.pl/pwp/rekrutacja/38752,dok.html.
Etapy postępowania kwalifikacyjnego:
– test wiedzy
– test sprawności fizycznej
– test psychologiczny
– wypełnienie ankiety bezpieczeństwa osobowego
– rozmowa kwalifikacyjna
– komisja lekarska
Szczegółowe informacje dot. przebiegu wskazanych etapów dostępne są w „Informatorze dla kandydatów” http://praca.policja.pl/pwp/rekrutacja/informator-dla-kandyda
Więcej na stronach:
http://lubuska.policja.gov.pl/go/rekrutacja/ogloszenia-na/23625,Rekrutacja-2018.html- http://praca.policja.pl/pwp/rekrutacja
W przypadku jakichkolwiek pytań, szczegółowych informacji udzielają pracownicy :
– Wydziału Kadr i Szkolenia KWP w Gorzowie Wlkp. Zespół ds. Doboru:
(95) 738 12 60, (95) 738 12 61, (95) 738 12 62
– Zespołu Kadr i Szkolenia w Komendzie Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim
(68) 383 31 70, (68) 383 31 71
źródło: KGP, KWP w Gorzowie Wlkp.