Kryteria i terminy rekrutacji do publicznych przedszkoli oraz do pierwszych klas szkół podstawowych

 Ogłoszenie

Wójt Gminy Bobrowice informuje o kryteriach branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli oraz do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Bobrowice w roku szkolnym 2021/2022, dokumentach niezbędnych do potwierdzenia spełnianych kryteriów oraz liczbie punktów możliwych do uzyskania za spełnienie poszczególnych kryteriów, a także o terminach postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli i szkół podstawowych.

Kryteria rekrutacji:

  • do przedszkoli oraz do klas pierwszych szkół podstawowych określa: uchwała  Nr XVI/187/17 Rady Gminy Bobrowice z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie: określenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli i szkół podstawowych dla których  Gmina Bobrowice jest organem prowadzącym treść uchwały PDF
     

Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego:

Terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, na rok szkolny 2021/2022 do publicznych przedszkoli dla których organem prowadzącym jest Gmina Bobrowice.

Zarządzenie Nr 43/21 Wójta Gminy Bobrowice z dnia 8 czerwca 2021 r. – treść zarządzenia PDF

Raport o stanie Gminy

 Ogłoszenie

Szanowni Państwo – Mieszkańcy Gminy Bobrowice

Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. 2020, poz. 713) oraz w zw. z art. 15  ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.) wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy, który obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim.

Nad przedstawionym raportem przeprowadza się debatę, w której mogą brać udział radni i Mieszkańcy Gminy.

Debata nad  Raportem o stanie Gminy Bobrowice odbędzie się na sesji Rady Gminy Bobrowice w dniu 29 czerwca 2021 r. o godz. 9:00 online.

Mieszkaniec, który chce zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy musi złożyć do Przewodniczącego Rady Gminy Bobrowice, pisemne zgłoszenie poparte podpisami
co najmniej 20 osób udzielających poparcia zgłaszającemu się do udziału w debacie.

Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Gminy Rady zgłoszenia. Zgłoszenia proszę składać do skrzynki pocztowej wywieszonej przy drzwiach urzędu lub przesłać drogą elektroniczną na adres mailowy sekretariat@bobrowice.pl do dnia 28 czerwca br. do godz. 16.00.

Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy, Rada Gminy Bobrowice przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Wójtowi Gminy Bobrowice wotum zaufania.

ZAŁĄCZNIKI:

Formularz zgłoszenia udziału w debacie

Raport o stanie gminy za rok 2020

Pożyczka z WFOŚiGW na oczyszczalnię ścieków w Dychowie!

 Ogłoszenie

W dniu 7 września 2020r. Gmina Bobrowice reprezentowana przez Wójta Gminy Bobrowice Wojciecha Wąchałę i Skarbnik Gminy Mirosławę Fleszar podpisała z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze reprezentowanym przez Prezesa Mariusza Herbuta  umowę pożyczki na finansowanie zadania pn. Przebudowa z rozbudową oczyszczalni ścieków w Dychowie. Udzielona pożyczka to ponad 2.940.000zł. Gmina planuje skorzystać z możliwości umorzenia części przyznanej kwoty w wysokości do 30%.

Wybrany w postępowaniu przetargowym wykonawca tj. Zakład Inżynierii Sanitarnej i Elektrycznej „Hossa” Zenon Hoduń i Henryk Sójka sp.j. z Sulechowa zakończył roboty budowlane. W maju 2021r. dokonano odbioru końcowego.

Dzięki inwestycji przez kolejne lata możliwy jest odbiór ścieków od mieszkańców Bobrowic i Dychowa, a także ścieków dowożonych z pozostałych miejscowości. Efektem wykonanych prac jest poprawa jakości oczyszczania ścieków, co przyczynia się do ochrony środowiska, a w szczególności wpływa pozytywnie na poprawę stanu wód rzeki Bóbr, a dalej rzeki Odry.

Zadanie jest finansowane ze środków NFOŚiGW

udostępnionych WFOŚiGW w Zielonej Górze w formie pożyczki

oraz budżetu Gminy Bobrowice.

Moja Okolica

 Ogłoszenie

Szanowni Państwo,

sytuacja w jakiej się teraz znajdujemy ukazuje jak ważne jest budowanie silnych więzi społecznych, wzajemne wsparcie sąsiedzkie i dostęp do rzetelnych informacji.

Z myślą o tym, wdrażamy dedykowaną aplikację, która będzie w stanie zapewnić wspomniane wyżej funkcje, a do tego stanie się narzędziem ułatwiającym wszystkim funkcjonowanie w naszej gminie.

Aplikacja Moja Okolica została zbudowana z myślą o pogłębianiu relacji pomiędzy samorządem terytorialnym a społecznością lokalną, a także w celu wparcia lokalnych działań biznesowych i komunikacyjnych.

Dysponując tą aplikacją, zawsze będziecie Państwo na bieżąco z najważniejszymi informacjami pochodzącymi z jednostek gminnych takich jak: szkoły, przedszkola, ośrodki pomocy społecznej, urząd gminy, itp.

Dodatkowo będziecie mogli zamieścić informacje o prowadzonej działalności i oferowanych produktach, a w zaistniałej trudnej sytuacji oferować i otrzymywać pomoc od społeczności lokalnej. Aplikacja pozwoli także na stworzenie strefy bezpieczeństwa dla naszych najbliższych, których opieka wymaga pełniejszego nadzoru.

Zapraszamy do zapoznania się z pełnymi funkcjonalnościami aplikacji i jej instalacji.

WSZYSTKIE OFEROWANE FUNKCJONALNOŚCI I KORZYSTANIE Z USŁUG JEST NIEODPŁATNE

https://mojaokolica.com/

Aplikację można pobrać z Google Play oraz AppStore

POZNAJ WIĘCEJ MOŻLIWOŚCI APLIKACJI MOJA OKOLICA

„Lubuski Biznes ma POWER”

 Ogłoszenie

NABÓR DOKUMENTÓW REKRUTACYJNYCH DO PROJEKTU „Lubuski Biznes ma POWER”
Informujemy, że proces rekrutacyjny dla osób starających się o uzyskanie dotacji na utworzenie działalności gospodarczej, obejmujący nabór:
Formularz rekrutacyjny (Zał. nr 1 do Regulaminu Rekrutacji Uczestników Projektu „Lubuski Biznes ma POWER”) oraz Załącznik nr 4 oraz Załącznik nr 5
rozpocznie się w dniu 17.05.2021 o godz. 8:00, a zakończy w dniu 04.06.2021 o godz. 16:00.
Dokumenty rekrutacyjne należy składać osobiście w Biurze Projektu: Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej, ul. Reja 6, 65-076 Zielona Góra, czynnym w czasie trwania naboru Formularzy rekrutacyjnych od pn.-pt., godz. 8:00-16:00
oraz w Filii Biura Projektu: Angelika Sznabel Akapit, ul. Długosza 22a/1, 68-200 Żary, czynnej w trakcie trwania naboru Formularzy rekrutacyjnych od pn.-pt., godz. 8:00-15:30
lub za pośrednictwem poczty lub przesyłką kurierską na adres: Angelika Sznabel Akapit, ul. Sarnia 17, 68-200 Żary
lub elektronicznie na adres e-mail: power@akapit.edu.pl.
Zgodnie z § 7 pkt. 4 Regulaminu Rekrutacji Uczestników Projektu, w przypadku wpłynięcia liczby wniosków dwukrotnie przekraczającej planowaną liczbę Uczestników Projektu Beneficjent zastrzega sobie prawo do skrócenia terminu naboru. Beneficjent poinformuje o terminie zakończenia przyjmowania Formularzy rekrutacyjnych na stronie internetowej co najmniej 1 dzień przed zakończeniem naboru Formularzy rekrutacyjnych.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: +48 531 477 970, +48 533 496 716 oraz adresem e-mail: power@akapit.edu.pl
Dokumenty Rekrutacyjne dostępne do pobrania na stronach:
www.opzl.pl www.akapit.edu.pl/power